112-info
Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης και χρησιμοποιείται σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Το 112 χρησιμοποιείται επίσης σε ορισμένες χώρες εκτός της ΕΕ - όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική - και είναι διαθέσιμο παγκοσμίως σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας GSM.

 ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ;

Μπορείτε να καλέσετε το 112 από σταθερά και κινητά τηλέφωνα για να επικοινωνήσετε με οποιαδήποτε υπηρεσία έκτακτης ανάγκης: το ασθενοφόρο, την πυροσβεστική υπηρεσία ή την αστυνομία.

Ένας ειδικά εκπαιδευμένος χειριστής θα απαντήσει σε οποιαδήποτε κλήση 112. Ο χειριστής είτε θα εξετάσει άμεσα την αίτηση είτε θα μεταφέρει την κλήση στην καταλληλότερη υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, ανάλογα με την εθνική οργάνωση υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Το 112 στην Ελλάδα συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • την Αστυνομία
  • τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα
  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

  ΑΠΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΛΕΣΩ;

  • Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).
  • Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
  • Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Εάν ο καλών δεν γνωρίζει πού είναι, ο χειριστής θα εντοπίσει πού βρίσκεται το άτομο που πραγματοποιεί την κλήση και θα το μεταβιβάσει στις αρχές έκτακτης ανάγκης, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν αμέσως.

  ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ;

Μείνε ήρεμος/η και κάλεσε το νούμερο 112.

Το κέντρο έκτακτης ανάγκης θα χρειαστεί τις παρακάτω πληροφορίες:

1. Πού συνέβη;
Με το ακριβές όνομα της τοποθεσίας (μέρος, οδός, νούμερο κτλ) αποφεύγεται άσκοπη έρευνα και επιτρέπει την γρηγορότερη επέμβαση των μέσων διάσωσης όπως πυροσβεστική και αστυνομία.

2. Τι συνέβη;
Σύντομα περιγράψτε την έκτακτη ανάγκη. Από αυτό το κέντρο ελέγχουν θα μπορέσει να καταλάβει το είδος της ανάγκης και να προβεί σε δράση.

3. Πόσα άτομα έχουν τραυματιστεί;
Είναι σημαντικό να αναφέρετε πόσα άτομα έχουν τραυματιστεί ώστε να έρθει ο απαραίτητος εξοπλισμός για τη διάσωση όλων.

4. Τι είδος τραύματος;
Θυμήσου να επισημάνεις τα τραύματα που χρειάζονται επέμβαση γιατρού.

5. Περίμενε για απορίες!
Μη κλείνετε. Ίσως χρειαστεί να δώσετε επιπλέον διευκρινήσεις το τηλεφωνικό κέντρο.


Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.


Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του 112 στα κράτη μέλη της ΕΕ, μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: www.112.eu


Χρήσιμο είναι οι ασφαλισμένοι με συμβόλαια υγείας πριν φύγουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές να ελέγξουν, ότι έχουν μαζί τους τα τηλέφωνα επικοινωνίας του διαμεσολαβητή και της εταιρείας που συνεργάζονται.